גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

חקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא שלב הכרחי בכל פרויקט שיווק וקידום באינטרנט.

מהן מילות מפתח?
"מילות מפתח" הוא ביטוי לכל החיפושים שמבצעים הגולשים בגוגל על מנת להגיע למידע מסויים אותו הם מחפשים. מידע יכול להיות מוצר לרכישה, מידע כללי, שירות חינם, הצעת מחיר, מדריך הסברה וכדומה. בכל ביטוי חבויה כוונת משתמש עליה לומד גוגל בדרכים שונות כמו: תנועת הכניסות והיציאות מדפי התוצאות, משך זמן השהות של הגולש בדפים אליהם הוא נכנס, עמק הגלישה אל דפים נוספים באתר ועוד.  

למה מילות מפתח כל כך חשובות?
חקר מילות מפתח משמש להשגת דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש ע"י איתור המילים הנכונות והטמעתן בתוכן באופן טבעי, רלוונטי ואיכותי. כמשתמשים במנועי החיפוש באינטרנט אתם וודאי יודעים, שלא תגיעו ולא תיכנסו אל התוצאה הנמצאת בעמוד השני או השלישי במנוע החיפוש. כבעלי אתרים המציגים את העסק שלהם בגוגל ועומדים בתחרות מול מתחרים רבים, תהיו מעוניינים שהאתר שלכם יופיע כבר בדף התוצאות הראשון.

בחירת מילות מפתח רלוונטיות היא קריטית ודורשת זמן, הבנה עמוקה של זירת תחום העסק באינטרנט, בניית אסטרטגיה ומחקר עמוק של התחרות והמתחרים. לשם כך אתם צריכים חברה בעלת ניסיון רב בתחום והכרות מעמיקה עם זירות התחרות השונות. התהליך מחייב שימוש בכלי מחקר טובים המיועדים למחקר מילות מפתח, מחקר התחרות והמתחרים. אם אתם מנהלים את קידום אתר העסק לבד, ישנם כלים חינמיים נחמדים ושניתן להגיע איתם לתוצאות סבירות, במיוחד אם אתם בשלב מחקר ראשוני בלבד.

היבטים חשובים עליהם אנו נותנים את הדעת לפני ביצוע מחקר מילות מפתח:

מילת המפתח חייבת להיות קשורה ורלוונטית מאוד לתחום המומחיות של העסק המוצג באתר. מנוע החיפוש של גוגל בודק את רלוונטיות ואיכות התוכן לביטוי, ומעניש דפים המשתמשים בצורה מוגזמת ולא אמינה בביטויי מפתח שאינם עונים על צורך המשתמשים לתוכן איכותי ורלוונטי. במילים אחרות: לא מספקים את הסחורה.

מילת מפתח לא רלוונטית תגרום לנזק בכך שתפגע בציון ודירוג האתר ע"י גוגל.

שימוש בביטויים כלליים מידי מגדיל את התחרות לחינם ומביא תנועה לא רלוונטית.

קידום ביטויים עם תחרות גדולה מידי לא תעזור לקדם את העסק, והרצוי הוא למצוא ביטויים בעלי זנב ארוך (ביטוי ארוך יותר וממוקד יותר) שהוא בעל רמת חיפושים גבוהה וממוקד יותר לשירות/מוצר שהעסק מעניק.

מילת מפתח מצוינת לעסק אך ללא כל חיפושים תהיה חסרת משמעות לנושא הקידום. אם אך אחד לא מחפש את הביטוי, התוכן שנציע יתייתר.

 

בכתום אנו מקציעים משאבים גדולים לשימוש בכלי קידום עם יכולת סיפוק נתונים מדויקים וברזולוציות גבוהות, המבטיחות בחירה מדויקת וטובה של הביטויים לקידום העסק, דבר המתבטא במיקומים מצוינים של לקוחות בחברות מותג גדולות, המתנהלות בזירת תחרות גדולה וקשה מאוד.

שלבי המחקר:

חקר מילות מפתח מתחלק לשלושה חלקים עיקריים:


איתור ביטויים: המטרה היא למצוא ביטויים ברמת רלוונטיות גבוהה ובעלי נפח חיפוש טוב עד גבוה. חשוב להבין את כוונת המשתמש בכל ביטוי חיפוש ולא להסתכל רק על כמות החיפושים החודשית בגוגל. בדיקת כוונת המשתמש חשובה על מנת להבטיח שאנו נותנים למחפש בגוגל את מה שחיפש וברמה גבוהה.  עלינו למנוע מצב בו הוא מחפש מידע מסוים ומקבל מידע אחר. ביטוי לא נכון הוא חסר תועלת במקרה הטוב, ובעל נזק רב במקרה הרע.
כשגוגל תמדוד את מהירות נטישת הדף שלכם היא תבין שאתם נותנים מידע לא רלוונטי למשתמש ותפסיק להציג אתכם בביטוי.

דוגמא: עסק בתחום כלי מטבח.
הביטוי "בישול איטי"
כוונת המשתמש: לקבל מתכונים בשיטת הבישול האיטי. תהיה זו טעות לשווק בדף  זה סירים לבישול איטי (תבדקו אותנו: הקלידו בישול איטי בגוגל. מה קבלתם?).
המשתמש יכנס לדף שלכם, יגלה שלא מצא את מה שחיפש ויצא מיד. בחרתם בכל זאת את הביטוי "בישול איטי"? תדאגו למלא אותו בתוכן המותאם לכוונת המשתמש. תנו מתכונים ואחר מכן ספרו על הסיר אותו אתם מעוניינים לשווק.

מחקר תחרות: עד כמה הביטוי מחופש בחודש? כמה דפים באינטרנט מביאים תוצאות הקשורות לביטוי? כמה עסקים מקדמים בדיוק את אותו הביטוי? היכן אנחנו ממוקמים בגוגל בנקודת הזינוק? ועוד שאלות ובדיקות רבות שמטרתן לתת לנו כמה שיותר מידע על זירת התחרות ועל מצבנו בתוך תחרות זו.

מחקר מתחרים: מאחר ועבודת הקידום עוסקת בקידום דפים בתוך האתר, עלינו לבדוק מול אלו עסקים ודפים אנחנו מתחרים, מה הם עושים שגרם להם להיות ממוקמים במקומות גבוהים? מה מצבם בכל הקשור לרמת מבנה, תוכן וקוד הדף והאתר? איזה וותק יש לאתר? מה גודלו? ואיך אנחנו יכולים לייצר דף תוצאה איכותי יותר מהם?.

בדיקות אלה ואחרות נוספות מתבצעות בכתום בעזרת עשרות כלים מקצועיים, ומבטיחים תוצאות מדויקות ותוצאות גבוהות. עשרות לקוחות מרוצים יעידו על כך. לקוחות לדוגמא >>

מעוניינים להוביל את העסק שלכם למקומות גבוהים? צרו אתנו קשר