ניהול דף אוהדים בפייסבוק (דף עסקי) וניהול קמפיינים ממומנים הם חלק משגרת השיווק והמיתוג של כל עסק, מעסק קטן ועד לחברות מותג גדולות. לכל אורך שנות קיומה פייסבוק עשתה ועושה מון על מנת לשפר את השירות ולהתחרות בכל מה שנכרת בדרכה, מוכיחה לנו בכל דרך ומעל לכל ספק שהיא כאן ולעד תישאר. כיום אין עסק שצריך להסביר לו למה הנוכחות שלו בפייסבוק היא חשובה מאין כמוה, אבל לאלה מכם שזקוקים לתזכורת וחידוד הנה כמה נתונים על פייסבוק שלא ניתן להתעלם מהם ואולי יפתיעו חלק מכם:
עובדות חשובות על פייסבוק:
פייסבוק הושקה בשנת 2004 ופועלת ב-74 שפות @ פייסבוק נחשבת לרשת החברתית הגדולה בעולם @ 4 מיליון אנשים מישראל מנהלים דף אישי בפייסבוק (60% מהאוכלוסייה בישראל) @ 70% מהם גולשים בפייסבוק ממובייל @ אחוז משתמשים בין גברים ונשים כמעט שווה @ 90% ממשתמשי הפייסבוק בגילאי 15-32 @ כל משתמש נכנס לפייסבוק בממוצע 31 פעמים בחודש @ כל כניסה בממוצע נמשכת 55 דקות (תכפילו ב- 31 פעמים בחודש) @ 50% ממשתמשי הרשת בגילאי 18-24 פותחים אותה כשהם מתעוררים ולפני כל פעולה אחרת @ כ- 100 מיליון שעות ביום נצפים סרטוני וידאו בפייסבוק @ כ- 300 מיליון תמונות מועלות ביום @ 300,000 סטטוסים מועלים בדקה! @ חצי מיליון תגובות בדקה @ 07:00 – 09:00, 13:00 – 15:00 + 21:00 הם השעות הכי צפופות בפייסבוק @ 74% מהמותגים הגדולים פעילים בפייסבוק, מה שהופך אותה לרשת הכי נחשקת של מערכי השיווק @ כ- 10% בלבד מכל הדפים העסקיים מפרסמים גם בתשלום- יתרון שלכם בניצול הפלטפורמה! @ כל הלקוחות של כל העסקים בפייסבוק @ אם אין לכם אתר, דף אוהדים מספק תנועה לעסק ורכישות כמעט כמו אתר @ פלטפורמה לתקשורת קלה וישירה לשיפור שירות הלקוחות שלכם @ פרסום אורגני העובר באמצעות לייקים, תגובות ושיתופים – חינם @ מערכת ניהול קמפיינים ממומנים זולה יחסית ויעילה הרבה יותר מפרסום בגוגל בשל יכולת מיקוד לקהל יעד ספציפי @ מקור תנועה פשוט וחינמי אל האתר @ מעל הכל: חשיפה!
קצת על מבנה הפייסבוק:
בפייסבוק קיימים שלושה סוגי דפים.
פרופיל אישי – ניתן לצבור בו עד 5000 חברים. חשיפת התוכן מוערכת ב 40% + והולכת אל אלה שהתעניינו והיו מעורבים בפוסטים הקודמים בדף.
דפי קבוצות - קשר בין פרופילים אישיים בעלי תחום עניין משותף. דף קבוצה אינו מוגבל בכמות חברים. אחרי 5000 חברים הקבוצה הופכת למותג ולא ניתן לשנות את שם הקבוצה. ערוץ זה בפייסבוק טוב לפרסום מפה לאוזן ואפשר לפתוח עד 30 קבוצות עצמאיות.
ודף אוהדים – או בשמו המוכר יותר: דף עסקי. בדף האוהדים אין חברים, יש רק עוקבים וללא הגבלת כמות. דף האוהדים מאפשר לשמור על נוכחות קבועה בתודעת האוהדים, לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים, לייעל את השירות האישי ולרכוש את ליבם של לקוחות פוטנציאלים נוספים. בדף אוהדים בעל העסק יעלה בעיקר תכנים בעלי ערך לעוקבים בתחום המומחיות של העסק. אנחנו לא מוכרים על דף עסקי, רק מספרים ומשתפים בתמהיל איכותי ומגוון.
קצת על מדיניות פייסבוק:
בניסיון לשמור על פייסבוק כרשת חברתית, איכותית ומחברת בין אנשים, מפעם לפעם פייסבוק מרחיבה ומשדרגת את האפשרויות אך לא מעט גם סוגרת ומגבילה. פייסבוק היא אמנם רשת חברתית אבל גם עסק לכל דבר, והרווחים העצומים שלה הם בעיקר מפרסומים על הרשת. לכן לאחרונה הגבילה פייסבוק משמעותית את הפעילות העסקית האורגנית מעל דפי האוהדים בכך הקטינה את כמות החשיפה של פוסטים אורגנים (ללא תשלום) ל- 8% ומטה, והסירה כמעט את החשיפה למודעות אורגניות מתוך הפיד של האוהדים העוקבים. רוצים לפרסם את העסק? פייסבוק אומר: "תשלמו".
בתוך רשימת המגבלות קיים אסור לפרסם תכנים ומודעות ממומנות בתחומים: סקס, סיגריות, הימורים, הגרלות מותנות בלייק, תגובה או שיתוף. כל הגרלה המתקיימת בפייסבוק צריכה להיות מלווה ברואה חשבון/עו"ד.
קצת על האלגוריתם של פייסבוק - EDGRANK :
לכל פוסט יש דירוג הנקרא EDGRANK והוא מורכב מסך כל הפעולות הנוגעות לתוכן מסוים. הן מרכיבות את הדירוג והפופולריות שלו, ועל פיו ייקבע מקומו בניוזפיד של הגולש וכמות החשיפה שלו. בכל סוגי הדפים מעורבות מגדילה חשיפה. ככל שיותר אנשים יהיו מעורבים בפוסט, כך גדל הסיכוי שפייסבוק יציג אותו גם למשתמשים אחרים כי הוא יחשב לרלוונטי ומעניין. פוסטים המועלים ממכשירי סלולר מקבלים משקל רב בדירוג, משום שמבחינת פייסבוק הם קשורים לאירועים המתרחשים בזמן אמת.
ניהול דף אוהדים:
פתיחת דך אוהדים עסקי בפייסבוק הוא אחד הצעדים היותר חשובים בשיווק העסק שלכם ומיתוגו ברשת האינטרנט. יכולת החשיפה והגעה לקהל יעד ממוקד לשירות של העסק הופכת את החשיפה למדויקת ויעילה. כמות הגולשים היומית והזמן שהם שוהים ברשת הופכים את הדף העסקי לחשוב כמעט כמו האתר עצמו. המידע והעדכונים שעוברים בפייסבוק הם בכמות בלתי נתפסת, דבר שפגע לא מעט ביכולת הקשב והריכוז של המשתמשים. לכן אם החלטתם לפתוח דף אוהדים בפייסבוק חשוב שתיקחו בחשבון כי עליכם לבלוט בתוכן איכותי, מיוחד ובעל ערך של ממש לאלה שבחרו לעקוב אחרי התכנים שלכם ולאלה שנחשפים אליהם לרגע קט כתוצאה מתגובה או שיתוף של חבר. ניהול דף פייסבוק דורש השקעה של זמן, תכנון ומחשבה על מנת להעלות תוכן שיתפוס את עין הגולש בחלקיק שנייה, ויגרום לו לעצור עליו ולהמשיך לקרוא אותו. התעסקות בשיווק המוצרים והשירות שלכם תבריח את העוקבים, העוקבים מצפים לתוכן שיכניס בהם עניין, יצחיק אותם, ירגש אותם, ייגע בהם בדרך יוצאת דופן.
כיצד לנהל את דף האוהדים בצורה הטובה ביותר?
- הכירו את קהל היעד שלכם: ציירו את הלקוח המושלם ודבו אליו בשפה שלו והתאימו את התכנים אליו. תשאלו את עצמכם: מי האנשים הזקוקים למוצר/שירות אותו אתם מציעים? בני כמה הם? מאיזה מין? לאיזה
- פחד או תשוקה המוצר/שירות יכול לענות להם?, היכן הם גרים? האם יש להם סטטוס ספציפי? האם הם בחתך אוכלוסייה מסוים? ועוד...
- השתמשו יותר ונכון בתמונות: תמונה שווה אלף מילים. תמונה היא דרך מעולה לתפוס את הגולש ולדוג את עינו הגוללת פוסטים במהירות של עשרות פוסטים בדקה. לא לחינם 7 פוסטים בממוצע מכל עשרה פוסטים הם משולבים עם תמונה. 93% מהפוסטים המשותפים ע"י הגולשים בפייסבוק הם שיתופי תמונות. . תמונות מקבלות 50% יותר לייקים ו - 100% יותר תגובות. לסיכום: תמונות תופסות יותר טוב את העין, רק הקפידו על תמונות ברמת צילום איכותית המשדרות בצורה טובה את המסר אותו אתם רוצים להעביר עוד לפני שהגולש התעמק בטקסט עצמו.
- דייקו את המסר בטקסט: המשתמשים אשר את עיניהם אנחנו מנסים לצוד לא ממש קוראים טקסטים, הם יותר סורקים או מצלמים, ולכן כמה שפחות טקסט יותר טוב. טקסט איכותי צריך להיות קצר וקולע למסר אותו אנחנו צריכים להעביר. בשביל הרחבה בנושא תוכלו לצרף לינק למידע רחב יותר (פייסבוק אל אוהבת ששמים לינקים החוצה מהרשת ולכן אנו ממליצים לשים את הלינק בתגובה הראשונה ולציין זאת בטקסט). לאחר טקסט של 80 תווים תופיע הוראה "קרא עוד" ("read more…" למשתמשים באנגלית). סטטיסטית הוכח שפוסטים עד 250 תווים נקראים ומניבים כ- 60% יותר מפוסטים ארוכים יותר. אם תצליחו לקצר את המסר ל 80 תווים תשפרו את המעורבות בפוסט ב – 60% מטקסט בן 250 תווים. אם תצליחו לכתוב פוסט מדוייק בפחות מ- 80 תווים – מעולה!
- תזמנו את עצמכם: הקפידו לפרסם בימים ושעות בהם התנועה בפייסבוק בשיאה. נכון... אם כולם יפרסמו באותם הימים והשעות זה מקטין את האפשרות שישמו לב אליכם בין כל הפוסטים הרבים. יש רק דרך אחת לנצח את כולם – לבלוט! שם המשחק הוא להיות טוב יותר, ולהעביר מסר קצר, חד וברור.
שעות השיא: 07:00-09:00, 13:00-15:00, 20:00-22:00+ 21:00-22:00 במוצ"ש.
- היו עקביים: בחרו את הימים והשעות בהם אתם מפרסמים והקפידו עד כמה שניתן לפרסם בהם. פרסום בימים ושעות קבועים מייצרים ציפייה... ואף גורמים ללקוחות שלכם שפספסו בפידר את הפוסט להיכנס ישירות לדף ולברר מה פרסמתם בזמן הקבוע. כל זאת בהנחה שאתם מתמידים להעלות תכנים עם ערך ועניין לעוקבים אחריכם. היכולת לתזמן את פרסום הפוסטים בפייסבוק מראש יכול לעזור.
- צרו תמהיל מגוון: הגיוון וההפתעה יבטיחו לשמור על העניין סביב הדף שלכם. עדיף לא למכור על הדף, ואם בחרתם שכן אז לא יותר מפעם בחודש. גוונו את התכנים ע"י טיפים מיוחדים, שיתוף על רגעי מרגשים בעסק, ספרו על מקרי לקוח מיוחדים, תנו הצצה קלה על דברים אישיים, קשרו למאמרים חשובים בתחום העסק ובקיצור תמכרו כמה שפחות ורגשו כמה שיותר.
- "נצלו" טרנדים ברשת: אם יש אירוע מיוחד בארץ ובעולם והוא נטול סימנים פוליטיים ומחלוקות חברתיות כתבו עליו. גם אם לא כל אירוע קשור לעסק שלכם באופן ישיר הפעילו את היצירתיות שלכם ומצאו את הקשר.
לסיכום נושא דף האוהדים נאמר שאין ניהול דף בערך... זה יהיה חסר ערך. הגולשים נאמנים לעקביות ואיכות ואם לא תתמידו כמו שעון שווצרי על נוכחות גבוהה ואיכות מהר מאוד יחליפו אתכם במתחרים שלכם. הכירו את הקהל שלכם, שוחחו איתו וצרו מעורבות בתכנים שאתם מעלים, רגשו אותו בתכנים ותנו לו ערך וסיבה טובה להמשיך לעקוב אחריכם. פייסבוק מתפתחת כל הזמן – עקבו אחרי השינויים ונצלו את כל האפשרויות. ניהול דף פייסבוק ע"י חברה מקצועית כמו כתום יבטיח את מקסום השיווק בפייסבוק. ניהול דף פייסבוק נע בין 1000-1500 ₪ (תלוי בכמות הפוסטים השבועיים), השקעה שללא ספק תכפיל ותשלש את עצמה בתוצאות.
פרסום מודעות בתשלום בפייסבוק:
יתרונות:
זול: פרסום בתשלום בפייסבוק זול יותר מאפשרויות פרסום אחרות ברשת.
מתאים לכל תקציב: אמנם תקציב גדול יותר מניב יותר אבל אם אתם בתחילת הדרך ועדיין חוששים ומעוניינים לבחון את איכות הפרסום בפייסבוק ואת רמת ההנבה תוכלו להתחיל בקטן ולרכוש לאט לאט את אמונכם באפשרות זו.
מיקוד מקסימלי של קהל היעד: עזרת מערכת סינון מתקדמת ביותר תוכל להגיע ע"י פילוח מדויק אל לקוחות ומתעניינים הרלוונטיים לעסק. למנהל המודעות של פייסבוק יש מערכת סינון הכוללת אין ספור פילוחים ושילובים כגון: גיל/מין/אזור מגורים/תעסוקה/סטטוס/ השכלה/תחומי עניין/אירועים מיוחדים (כמו ימי הולדת) ועוד... ובנוסף סינון אי-הכללה של פרמטרים רבים.
מעקב, ניתוח וייעול בכל שלב: תוכלו לעקוב אחרי תוצאות הקמפיין, להסיק מסקנות ולשפר את הביצועים בהתאם לנתונים.
תזמון: שליטה מלאה על ימים ושעות הפרסום. אם אתם עסק שפונה למשל לאוכלוסייה מבוגרת לא תרצו לבזבז חשיפה בשעות מאוחרות... סביר להניח שהם לא יראו את הפרסום.
איך עוקבים אחרי התוצאות?
בעזרת מנהל המודעות של פייסבוק: בתוך מנהל המודעות תוכלו לקבל נתונים מדוייקים על ביצועי הפרסום. בין הנתונים הרבים: כמות תפוצה, כמות חשיפות, עלות הקלקה או כל פעולה שהגדרנו כהמרה רצויה, וכו...בעזרת הטמעת הפיקסל של פייסבוק: הקשר בין דף הפייסבוק והאתר הוא הדוק מאחר והרבה מהפרסומים שנעלה אחת מהמטרות תהיינה תנועה לאתר, השארת פרטים באתר או רכישה באתר. על מנת לבחון את יעילות הפרסומים בפייסבוק לטובת תנועה זו משלבים אירועי Facebook Pixel המייצרים משפך שיווקי מפייסבוק אל האתר ולעולה מסוימת אותה ננחה את המשתמש. בעזרת התקנת הפיקסל של פייסבוק בחשבון המודעות שלכם תוכלו לראות נתונים רבים על ביצועי המודעות ובאופן מידי.
ניהול נכון של מודעות ממומנות בפייסבוק דורש השקעה של למידת הכלים הפתוחים לפניכם. אם יש לכם את הזמן והיכולת מומלץ מאוד ללמוד את הנושא לעומק וליהנות מכל העולמות בפייסבוק. אם אין לכם את הפניות הנדרשת והמקצועיות כדאי להעביר את התפקיד לחברה מקצועית – ההשקעה הכספית תחזור אליכם ובגדול.
אם אתם מעוניינים להתחיל וברגל ימין,
אם הזמן שלכם בעסק יקר,
אם אתם רוצים לבנות נכון את המותג שלכם בפייסבוק ולחסוך לעצמכם טעויות ונזקים מיותרים - צרו אתנו קשר
למה לבחור לקדם את דף הפייסבוק ואת האתר בכתום?
- אנחנו וותיקים ופועלים בתחום הדיגיטל כבר שני עשורים והצוות המקצועי שלנו כולל מהנדסים, מתכנתים, מעצבים, בוני אתרים, אנשי תוכן וכל מה שאתם צריכים תחת קורת גג אחת. משלב התכנון והכתיבה ועד לעיצוב מוגמר.
- אנו מעניקים יחס אישי לכל הלקוחות
- אנו מקצועיים ושומרים התפתחות והתעדכנות שוטפת בכל השינויים ובכל החידושים ומאפשרים ללקוחות שלנו ליהנות מכל יתרונות האינטרנט בכלל ושל פייסבוק בפרט.
- אנו מאמינים בשקיפות מלאה ובשותפות בדרך ועל כל דואגים לעדכן אתכם בכל שלב בעשייה ובתוצאות
לסיום – חשוב לא פחות! הלקוחות שלכם הם גם הלקוחות שלנו, והם חשובים לנו מאוד. אנו דואגים לדייק עבורכם את המסרים אליהם ומביאים אליהם תכנים איכותיים ועם ערך מוסף.