תוכן איכותי מהווה כלי מפתח לקידום האתר במנועי החיפוש (SEOׂ). תוכן תורם ופופולארי זוכה לקידום על ידי מנועי החיפוש הממקמים אותו במעלה תוצאות החיפוש.
בעולם שבו כל האקשן מתרחש במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, המלחמה על תשומת הלב של הגולשים מתקיימת על המקלדת. זאת עם תכני איכות שתורמים בנדיבות ידע, רעיונות ובידור קליל וזאת בדרך כלל באופן חינמי וללא מחויבות מצד הגולשים.
הרבה גלגולים עברה רשת האינטרנט במרוצת עשרות השנים הבודדות לקיומה. במהלך הזמן התגבש קונספט ברור שאותו קבעה בעיקר גוגל, מלכת מנועי החיפוש מזה שנים. גוגל מעוניינת להגיש לגולשים תכנים איכותיים ורלוונטיים עבורם ועושה זאת באמצעות הצגת תכנים שנחשבים עבורה ככאלה במעלה תוצאות החיפוש. לכן, כל מי שמעוניין בנוכחות משמעותית בתוצאות החיפוש של הנכסים הדיגיטליים שלו באמצעות קידום seo, מעוניין לפרסם תכנים שגוגל תתייג אותם כחשובים עבור הגולשים.
איך גוגל קובעת איזה תכנים יותר חשובים מאחרים?
זאת שאלת מיליון הדולר והרבה פעמים גם יותר מכך. קיימות דרכים רבות לבחון סוגיה זאת והדבר נעשה בעיקר על ידי אנליזות שונות המבוצעות באינטרנט וכן מעקב אחר ההודעות שמפרסמת גוגל מעת לעת. האלגוריתמים של גוגל בוחנים את התכנים שהיא סורקת וזאת באמצעות "עכבישי רשת" , מתייגת ומעניקה ציונים לדפים ואתרים בעזרת מספר רב של פרמטרים שונים. פרמטרים מסוימים זוכים למשקל רב ואילו אחרים זוכים למשקל פחות יותר וזאת על פי שיקול דעתה של החברה. מדיניות זאת נקבעת ועוברת שינויים מעת לעת וזאת על ידי עדכוני תוכני המכונים בשמות חביבים כמו "פנדה", אך מהווים כאב ראש לא קטן למקדמי האתרים. אלה שמנסים להתחכם עם גוגל ומציפים את האתר בטקסטים שהם "ספאם" – לא טובים ולא רלוונטים לגולש באותו נושא, או שחוזרים על עצמם ועל הבטויים בצורה מוגזמת או שמעותקים ממקורות אחרים ברשת ושאר טריקים כמו 'הצפת קישורים' לאתר – אותם גוגל מנפה באותם עדכונים.
גוגל רוצה שהגולשים יגלו עניין בתכנים שלכם
לגוגל יש שיטות שונות שיכולות לקבוע ברמת וודאות גבוהה האם התוכן שלכם איכותי, וזאת היא עושה באמצעות התנהגות גולשים. גוגל יודעת שגולשים ישהו יותר באתר שלכם אם זה יספק להם תוכן בעל ערך. בנוסף לכך, גוגל תעריך מאד המשך דפדוף באתר וכן חזרה אליו שוב ושוב על ידי הגולשים. בנוסף, תקבלו נקודות זכות גם על אינטראקציה חברתית עם האתר שלכם באמצעות שיתופים, לייקים ותגובות בפוסטים. לכן, תכנים טובים, מעניינים, מעמיקים וידידותיים לקורא מעניקים ערך רב יותר למקדם, ומומלץ לחשוף אותם ברשתות החברתיות, מה שמהווה בונוס נוסף לקידום seo.
גוגל רוצה לראות שפע של מידע מאורגן ומובן
בגוגל מאמינים שהרבה זה טוב. אם יש לכם מה להגיד, כדאי שזה יעשה בצורה מפורטת ככל האפשר (אבל בצורה כזו שתעניין את הגולש ולא תחזור על אותו רעיון שוב ושוב). גוגל סופרת את כמות המילים ונותנת משקל רב יותר לדפים עשירים במלל. לכן, כיום מקובל לכתוב יותר. לא תמצאו יותר מאמרים של 250 מילים שהיו מקובלים עד לא מזמן, אלה לפחות 500 מילים ואף הרבה יותר מכך. המלל עצמו נדרש להיות מאורגן עם תת כותרות ופיזור סביר של מילות מפתח. עם בעבר מאמרים היו אוסף דביק של מילות מפתח מטרידות, הרי כיום נהוג להסתיר ביטויים כאלה היטב ובאופן הכי טבעי וזורם שאפשר.
בגוגל רוצים שתחברו את התוכן שלכם למקורות רלוונטיים
העוצמה של רשת האינטרנט טמונה בקישוריות שבה, היוצרת מימד אסוציאטיבי של רעיונות המתפרס על פני הרשת כולה. בגוגל רוצים שתקשרו את התכנים שלכם למקורות מהם שאבתם את המידע שאותו אתם מפרסמים, וכן תקשרו אל מקורות נוספים הנוגעים בנושא. הסורקים של גוגל עוברים תדיר בקישורים הממוקמים באתר ובוחנים את איכותם. הקישורים נדרשים להיות בין דפים באתר וגם למקורות חיצוניים בעלי סמכות וערך לגולשים. קישורים טובים שהגולשים עושים בהם שימוש, זוכים לציונים גבוהים ואלה מחזקים את הדף וכן את מילת המפתח שאליה מחובר הקישור.