גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

מהו קידום אתרים?

נוכחות במיקום גבוה בגוגל הינה חיונית לרלוונטיות של האתר. כל אתר הנמצא מעבר לדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל למעשה אינו קיים. לכן, בעלי אתרים עושים מאמצים גדולים בכדי לקדם את האתר שלהם במגוון דרכים. קיימים שני סוגים של קידום במנוע החיפוש של גוגל: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן כאשר לכל אחד היתרונות והחסרונות המיוחדים לו.

קידום אתרים ממומן

גוגל מחזיקה באנרים לקידום ממומן בחלקו העליון והתחתון של דף החיפוש. שיטת הקידום הממומן פועלת על פי עקרון הPPC  או תשלום לפי הקלקה. זאת אומרת שבכל פעם שמקליקים על המודעה שלכם אתם משלמים. כמה? מתקיים מכרז אוטומטי על מחיר ההקלקה בין המתחרים על מילת החיפוש הספציפית. אם החלטתם ללכת על מילת החיפוש "קידום אתרים" תדרשו להתחרות מול כל המבקשים לקדם את האתר שלהם על פי מילת מפתח זאת ומערכת אוטומטית תקבע את העלות שלכם עבור כל הקלקה. דבר נוסף שכדאי להכיר בשיטת קידום זאת זה מיקומים על גבי הבאנרים. ככל שאתם מפקידים יותר כספים בחשבון שלכם בגוגל כך גוגל תקדם אתכם במעלה הבאנרים ותציג אתכם בחלקים העליונים יותר של מנוע החיפוש. עלות המימון בקידום ממומן משתנה בהתאם למידת הפופולאריות של מילת החיפוש שלכם ויכולה להתחיל ממאות שקלים בחודש, כאשר השמים הם הגבול. תכנון קמפיינים נעשה בגוגל אד וורדס שעוזר לכם לבחור מילות מפתח וכן להעריך את עלותן. יתרונה הגדול של השיטה נמצא במיידיות. ברגע שהתחלתם קמפיין אתם כבר שם עם מודעה המפנה ישירות לאתר שלכם.

קידום אתרים אורגני

מטרתה של שיטת קידום אתרים זו הינה להעלות את מיקום האתר בהקשר של מילת החיפוש הנחשקת באזור תוצאות החיפוש האורגניות (מרכז הדף). ידוע שסטטיסטית 70% מן המקליקים מתרכזים בתוצאות האורגניות ונמנעים מתוצאות ממומנות. מי שמעוניין בשיטת קידום זאת צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל לעשות פעולות שונות שתכליתן לדחוף את מידת הרלוונטיות והיוקרה של האתר שלו בפני מנוע החיפוש.  הדבר הכי חשוב למנועי החיפוש זה מידת הרלוונטיות בחיפוש והמטרה שלכם הינה "לשכנע" את מנוע החיפוש שאתם הכי מתאימים עבור תוצאת החיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

קידום באמצעות תוכן – הדרך האפקטיבית ביותר לשכנע שאתם הכי מתאימים הינה באמצעות הצגת תוכן באתר שמכיל מידע התואם את מילת החיפוש. לכן, חשוב שהתכנים שישולבו באתר המקודם יכילו את מילות המפתח הרלוונטיות לחיפושים. לדוגמה: באתר העוסק בקידום אורגני נכתוב תכנים המכילים את מילת המפתח "קידום אורגני". במקביל, מנועי החיפוש אינם "אוהבים" שמסבנים אותם ויש בהם אלגוריתמים המחפשים תבניות מלל המעידות על "ספאמריות", כמו לדוגמא חזרתיות מוגזמת על מילת המפתח שבחרתם. לכן מקדמי אתרים מכניסים את מילת המפתח שלהם באופן שיהיה תואם לכללים של מנועי החיפוש.

קידום באמצעות פופולריות – מנועי החיפוש מתעניינים במגוון רחב של תכנים ולא רק מלל. זה יכול להיות תמונות, וידאו ואינטראקציה חברתית. ככל שהתוכן שלכם פופולארי יותר, כך יוקרתו עולה ועומדת מול תכנים מקבילים של המתחרים שלכם. מנועי החיפוש, באמצעות "זחלנים" בודקים סטטיסטיקות שונות שתכליתן להבין את איכות האינטראקציה של התכנים שלכם מול המתעניינים. גוגל בודקת מידע כמו מספר הצופים באתר, זמן החשיפה שלהם, אינטראקציה ברשתות חברתיות כמו שיתופים, ועומק הדפדוף. ככל שהמידע מציג תמונה איכותית יותר כך גוגל תקדם אתכם במעלה תוצאות החיפוש. מידע נוסף שמעסיק את גוגל זה כמות ההפצות של לינקים באתרים אחרים וכמות ההקלקות עליהם. לכן, במסגרת קידום אתרים מושקע מאמץ רב בכדי שהמידע באתר שלכם יהיה רלוונטי ותורם לגולשים ואלה כבר יפיצו את הבשורה בפורומים, רשתות חברתיות ובאתרים אחרים.

קידום אתרים אורגני הינו משימה אתגרית וניתן לקבל תוצאות אחרי מספר חודשים לביטויים מסויימים ועד שנה  ל "אגוזים" היותר קשים אך בראיה אסטרטגית, לטווח הארוך, הקידום האורגני מוכיח את עצמו ומבסס את האתר במקומות דומיננטיים במנועי החיפוש.